Boka tvättstugan på Mina sidor eller i appen
Hur du bokar tid i tvättstugan kan skilja sig mellan våra olika bostadsområden. De tvättstugor som har elektronisk bokningstavla ger dig även möjlighet att boka tvättpass på Mina sidor eller genom appen Electrolux Professional Vision MOBILE.
Boka tvättpass på Mina sidor
På Mina sidor under Mina kontrakt och Bostad väljer du Tvättbokning. Då ser du de tvättstugor du har tillgång till för att boka ditt tvättpass.
Boka tvättpass genom appen Electrolux Professional Vision MOBILE
Det går också bra att ladda ned appen Electrolux Professional Vision MOBILE från App Store eller Google Play Butik till din mobiltelefon eller platta.
Gör så här för att komma igång med appen
- Ladda ned appen Electrolux Professional Vision MOBILE
- Logga in på Mina sidor på vasbyhem.se
- Under Kontrakt går du till din lägenhet och väljer Tvättbokning
- Klicka på en tvättstuga så visas texten "Använd mobilen för att boka" längst ned. Klicka på texten så visas en QR-kod.
- Öppna appen Electrolux Professional Vision Mobilen på din telefon eller platta och klicka på texten Scanna QR-kod och scanna QR-koden. Då startar appen och du kan boka tid i tvättstugan genom att klicka på Boka.
Boka på bokningstavlan i tvättstugan
Du kan också boka ditt tvättpass direkt på bokningstavlan i tvättstugan. Du använder din tvättstugetagg när du bokar direkt på bokningstavlan.
Bokningstavlan brukar fungera även om det av någon anledning inte skulle fungera att boka tvättpasset på Mina sidor eller i appen.
Har du redan appen och har problem att boka?
Efter en uppgradering (2022) kan du som redan har appen sedan tidigare behöva göra följande:
- Logga in på Mina sidor
- Gå in på tvättstugebokningen som du hittar under Kontrakt på din lägenhet
- Klicka på texten "Använd mobilen för att boka" som finns längst ned. Då visas en QR-kod.
- Öppna appen för tvättstugebokningen och scanna QR-koden
- Klart! Då kan du boka tid i tvättstugan med appen igen.