Anmäl fel och brister i lägenheten snarast möjligt. Felanmälan lämnar du enklast på Mina sidor som har öppet dygnet runt. Om din felanmälan är akut  ska du alltid kontakta vårt Kundcenter under våra öppettider och jouren när vi har stängt.

Tips hur du löser enkla fel själv

Det finns vissa saker som du som hyresgäst själv har ansvar för att ta hand om i din lägenhet. Gäller din felanmälan kanske något du själv kan och ska lösa? Våra korta filmer på temat "Det här fixar du" visar hur du kan lösa enkla fel själv.

Titta på våra korta filmer på temat "Det här fixar du"

Felanmälan lämnar du på Mina sidor

Välj Ny felanmälan när du loggat in på Mina sidor och följ dialogen. Du kan också lämna en felanmälan under Mina kontrakt. Om din felanmälan till exempel gäller något i din bostad väljer du att gå in på kontraktet för bostaden och väljer sedan Skapa felanmälan och följer dialogen.

Om din felanmälan gäller gemensamma utrymmen som miljöhus, tvättstuga eller trapphus hittar du dessa under bostaden. 

Gäller din felanmälan en bilplats skapar du felanmälan på bilplatsen.

Boka en tid för när din felanmälan åtgärdas

Kvartersvärden erbjuder några tider varje vecka som är öppna för bokning. Du måste inte, men du har möjlighet att välja en tid i kalendern. Kalenderbokningen visas efter att du har registrerat din felanmälan färdigt och valt Skicka.

Logga in på Mina sidor och lämna din felanmälan

En akut felanmälan ringer du in till oss

Om det gäller en akut felanmälan ska du alltid ringa in denna till vårt Kundcenter telefon 08-590 980 00 under våra öppettider eller till jouren 08-590 336 00 när vi har stängt.

Akuta fel efter kontorstid

Ring vår jour 08-590 336 00 efter kontorstid vid akuta fel som behöver omedelbar åtgärd och som inte kan vänta till dagen efter. 

Ring Väsbyhems jour 08-590 336 00 vid akuta fel

Exempel på akuta fel

Vi prioriterar akuta fel och påbörjar åtgärd omgående, här nedan har vi listat några exempel på akuta felanmälningar.

  • Vattenläcka där vatten strömmar ut
  • Stopp i avlopp där vattenskada kan uppstå
  • Strömavbrott där elledning gått sönder eller lägenheten eller trapphuset är strömlöst
  • Krossad glasruta med risk för personskada eller inbrott
  • Fönster som ej går att stänga som påverkar trygghet och säkerhet eller vid kyla
  • Kyl/frys är ur funktion
  • Lås på lägenhetsdörr är ur funktion 

Vid inbrott eller brand

  • Vid brand - ring 112, men felanmäl även till oss
  • Vid inbrott - ring polisen, men felanmäl även till oss vid skada som påverkar trygghet och säkerhet

Till inloggning Mina sidor

Logga in på Mina sidor

Telefon kontorstid

Ring Kundcenter 08-590 980 00

Jour efter kontorstid

Ring jouren 08-590 336 00


Våra öppettider

Öppet- och telefontider